reklama

Abraxas - 99 (1999)

Skupina Abraxas patrí medzi popredné poľské progrockové súbory a to aj napriek tomu,že vydala iba tri štúdiové albumy...a to ešte v minulom storočí! Abraxas vznikli v roku 1987 a debutový album nahrali až v roku 1996.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Abraxas
Abraxas (zdroj: Abraxas)

Ich hudba,to je akési prepojenie klasického britského neo-progu a slovanskej duše a muzikálnosti. Album 99 je oproti predchodcovi s názvom Centurie značne pritvrdený,čo je jednoznačne ku prospechu.Niektoré až metalové pasáže zvyšujú dramatičnosť a nástojčivosť prebiehajúceho hudobného deja.Tématicky sa tu jedná o akýsi vnútorný prerod človeka od stagnácie cez bolestivú duševnú očistu,ktorú sprevádza utrpenie v podobe sebazničujúcich obsesií,až po definitívne oslobodenie.Človek sa zmieri s osudom a nájde si v živote miesto kam patrí.Úvod je emočne veľmi silný v očakávaní nového začiatku.Klávesové steny a do toho tvrdé gitarové riffy a sugestívny vokál Adama Lassa.Pôsobí to na mňa priam elektrizujúco!Príjemným prekvapením je veľmi kreatívna a konzekventná hra bubeníka Mikolaja Matyska.Jeho bicie neudávajú iba rytmus,ale v podobe množstva prechodov stále zasahujú do diania,víria hladinu,prinášajú ten pravý nepokoj a udržujú poslucháča v stálej bdelosti a v napätí.V skladbe Jezebel sa v prvej polovici zdanlivo nič nedeje,no vtom vytryskne ohromné srdcervúce gitarové sólo,najsilnejšie aké som kedy počul.Nechýba ani krátke hovorené slovo,akési strašidelné bolestivé povzdychy opisujúce momentálne prežívané pocity.Spoveď,pocit vyobcovania,obsesie a človek v zajatí množstva zmätočných informácií valiacich sa z médií a cítiaci sa stratený v nových moderných technológiách.Pinkfloydovská nostalgia a melanchólia,bolesť a bezútešnosť nakoniec vyvrcholí v burácajúcu očistu v podobe majestátneho zvuku chrámového organu.Zaplavujú ma povznášajúce pocity slobody a mám chuť vzlietnuť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Album 99 je po hudobnej stránke napínavý a vzrušujúci ako kvalitný triler.Stále sa deje niečo prekvapivé a pri opakovaných posluchoch sa stále viac a viac teším na určité priam orgastické pasáže.Texty sú veľmi kvalitné,ale zároveň aj ťažké a pre niekoho možno kontroverzné.Kvalita nahrávky je nadštandardná,DR tipujem okolo 11.Poľština mi tu jednoznačne sedí,počul som aj anglickú verziu,tá však nebola pre mňa natoľko emočne silná.CD je kvalitne spracované,v booklete sú texty v poľštine aj v angličtine a samotný disk je zo spodnej strany zlatý,pozlátený pravým poľským 24 karátovým zlatom :-).

Škoda, že po tomto albume skupina Abraxas ukončila aktívnu činnosť. Plnohodnotný reunion aj s vydaním nového albumu sa už nekonal. Páni sa zišli len príležitostne na niekoľkých pódiových vystúpeniach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Upozornenie: Kliknutím na obal albumu sa vám zobrazí link na jeho kompletné vypočutie.

Branislav Haspra

Branislav Haspra

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Keď som mal šestnásť, oslovil ma album Lamb Lies Down On Broadway od Genesis. Bol to ako zásah zhora. Už vtedy som vedel, že je to pre mňa láska na celý život. Zoznam autorových rubrík:  Neo-ProgArt/Progressive RockHudba - nostalgické spomienkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu