reklama

Mike and The Mechanics – Hits (1996)

Každý, kto v osemdesiatych rokoch sledoval hudobné dianie, jednoducho musel zaregistrovať skupinu Mike and The Mechanics. Nesmrteľné hity ako All I Need Is A Miracle, Silent Runing alebo The Living Years rezonujú dodnes. V tej dobe som každú nedeľu večer od 19-tej do 21 hodiny počúval rakúsku hitparádu na Ő3, ktorú uvádzal Udo Huber. Bol to pre mňa už taký nedeľný rituál. Vždy som sa na to celý týždeň tešil a radosť mi neskazilo ani Udove kecanie do pesničiek. V jeden jesenný nedeľný večer v roku 1985 som z Ő3 počul práve pieseň All I Need Is A Miracle a všetko bolo zrazu jasné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Mike and The Mechanics, to je hlavne Mike Rutherford bassgitarista legendárnej skupiny Genesis a spevák Paul Young (pôsobil tiež v skupine Sad Café), v osemdesiatych rokoch idol mladých dievčat, ktorý je už žiaľ na druhom brehu. Zomrel náhle na zlyhanie srdca v roku 2000. Neskôr sa pridal ďalší vynikajúci spevák Paul Carrack, ktorý pôsobil vo formáciách Ace, Roxy Music, Squeeze a v doprovodnej skupine Rogera Watersa. V Mike and The Mechanics hrávali aj ďalší známi inštrumentalisti: bubeníci Pete Van Hooke a Gary Wallis, klávesista Adrian Lee a sólový gitarista Tim Renwick. Kolekcia Hits obsahuje trinásť skladieb z prvých štyroch štúdiových albumov skupiny z rokov 1985 až 1995, + remix All I Need Is A Miracle 96´. Nemám rád slovné spojenie „inteligentná hudba“ alebo inteligentný pop“, pôsobí to tak snobsky. Preto by som hudbu Mike and The Mechanics označil ako veľmi vkusný pohodový pop-rock s výraznými prvkami AOR (adult oriented rock). Najväčší úspech zaznamenali „mechanici“ v roku 1988, kedy sa so singlom The Living Years z rovnomennej platne umiestnili na prvom mieste americkej hitparády, z ktorého vytlačili svojho kolegu Phila Collinsa s hitom A Groovy Kind Of Love z filmu Buster. Tento súboj som vtedy sledoval v priamom prenose prostredníctvom vysielania Hlasu Ameriky. The Living Years je venovaná tým, ktorých sme v živote stratili. Veľmi pôsobivý je refrén, ktorý spieva chlapčenský zbor. Notoricky známe sú aj ďalšie piesne Over My Shoulder, kde sa pekne píska, Another Cup Of Coffee mala tiež veľký úspech. Obe skladby sú z roku 1995 zo štúdového albumu Beggar On a Beach Of Gold. Skupina Mike and The Mechanics predala celosvetovo viac ako 10 miliónov nosičov a patrí medzi najzásadnejšie kapely melodického pop-rocku osemdesiatych rokov.

Branislav Haspra

Branislav Haspra

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Keď som mal šestnásť, oslovil ma album Lamb Lies Down On Broadway od Genesis. Bol to ako zásah zhora. Už vtedy som vedel, že je to pre mňa láska na celý život. Zoznam autorových rubrík:  Neo-ProgArt/Progressive RockHudba - nostalgické spomienkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu