reklama

Marillion - Script For a Jester´s Tears (1983)

Je začiatok osemdesiatych rokov a artrock zvalcovaný punkom a novou vlnou vstáva z mŕtvych. Zásluhu na tom majú nové skupiny, ktoré vo Veľkej Británii vyrástli ako huby po výdatnom daždi a  dnes ich zaraďujeme do „škatulky“ neoprog. Sú to Marillion, Pendragon, IQ, Twelfth Night, Pallas... no najvýznamnejšia je tá prvá menovaná. Už v roku 1982 Marillion vydali prvý singel Market Square Heroes a na B strane sa nachádza rozsiahla epická kompozícia Grendel.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Keď sa povie neoprogres, ihneď si predstavím vysokého charizmatického muža menom William Dereck Dick alias Fish. Práve on je podľa mňa stelesnením neoprogu. K tejto prezývke prišiel údajne ešte v čase keď sa živil ako robotník a býval na prenájme. Jeho domáca s ním mala vraj problém, pretože celé hodiny presedel vo vani. V rokoch 1982 až 1988 sa ako frontman skupiny Marillion natrvalo zapísal do histórie jedinečnými albumami - Script For a Jesters Tears, Fugazi, Misplaced Childhood a Clutching At Straws. V mojej súkromnej sieni rockovej slávy sa tak zaradil hneď vedľa legiend ako sú Genesis alebo Yes. Fish je natoľko presvedčivý a úprimný, že nie je ťažké mu uveriť. Alebo lepšie povedané, je nemožné mu neveriť. A tak súcitím s trpiacim Jesterom, ktorý horúcimi slzami oplakáva stratenú lásku, som účastník Garden Party plnej falošných a uštipačných snobov, vidím náhrobné kamene obetí nezmyselných vojen... Fish dáva voľný priebeh svojím emóciám, jeho texty sú úžasné a plné metafor. Aj toto je dôkaz, že človek je bytosť v prvom rade emocionálna a prílišnou racionalitou sa síce dá dosiahnuť pokrok v mnohých oblastiach, ale na úkor osobného šťastia a vnútorného pokoja. A práve Fish nám ponúka svoje srdce na dlani. Pretože Fish je pojem! Pre mňa určite. [/content>

Branislav Haspra

Branislav Haspra

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Keď som mal šestnásť, oslovil ma album Lamb Lies Down On Broadway od Genesis. Bol to ako zásah zhora. Už vtedy som vedel, že je to pre mňa láska na celý život. Zoznam autorových rubrík:  Neo-ProgArt/Progressive RockHudba - nostalgické spomienkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu